Monday, November 16, 2015

სასწავლო პროექტის გეგმა

 

 

სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
მეტონიძე ხათუნა
რაიონი
ამბროლაური
სკოლა
ხვანჭკარა
ქალაქი

თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
დავიცვათ დედაბუნება
თემის შინაარსი
მოსწავლეები გაეცნობიან, საქ.რელიეფის ტიპებს,რელიეფთან დაკავშირებულ სტიქიურ მოვლენებს.მათ შორის მეწყერს მის წარმომქნელ პირობებს, აღწერენ სოფელ ხვანჭკარის მეწყრულ ზონებს.
საგანი
გეოგრაფია


დონე/კლასი  
მე-9 და მე-10 კლასები
განხორციელების დროის ჩარჩო
6 კვირა.









თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს და გაანალიზოს საქართველოს ბუნებრივი პირობები.
1.ადგენს მიზეზსჰედეგობრივ კავშირებს ფიზიკურგეოგრაფიულ პირობებს შორის და მსჯელობს მათ გავრცელებაზე.(მაგ.საქართველოს რელიეფის ფორმებს და ჰავის თავისებურებებს უკავშირებს ჰიდროგრაფიული ქსელის ჩამოყალიბება-გავრცელებას) ამ მაჩვენებლებისმი მიხედვით ადარებს დასავლეთ და აგმოსავლეთ საქართველოს.
2.რუკისა და სხვა ინფორმაციის გამოყენებით ახასიათებს მნიშვნელოვან გეოგრაფიულ ობიექტებს და მოვლენებს;მათგან გამოარჩევს რეკორდული მაჩვენებლების მქონეს(ნალექიანობა,ქარიანობა,მეწყერი და სხვ.)ავსებს შესაბამის კონრურულ რუკას.
3.რუკებისა და ტესტური მასალის გამოყენებით აღწერს საქართველოსათვის დამახასიათებელ მნიშვნელოვან რესურსებს.(მინერალური ,საწვავი რესურსები და სხვა) დააკავშირებს მოსახლეობის სამეურნეო საქმიანობასთან(მაგ.ზონალურობა და სოფლის მეურნეობის სპეციალიზაცია) აღნიშნული მახასიათებლის მიხედვით აჯგუფებს საქართველოს რეგიონებს.
4. აგროვებს ინფორმაციას(სახელმძღვანელო, მასმედია და სხვა) მსჯელობს საქართველოს ბუნებრივ კატასტროფულ მოვლენებზე(მიწისძვრა,მეწყერი,ღვარცოფი და სხვა) გარემოს დაცვით  პრობლემებზე და მათი გადაჭრის გზებზე
5.აგროვებს ინფორმაციას(საქართველოს ატლასის და სხვა თვალსაჩინოების მიხედვით)და ადარებს საქართველოს 2 განსხვავებულ რეგიონს ტვალსაჩინო ნიშნების მიხედვით მსგავსება განსხვავებებს გამოსახავს
მისთვის  მისაღები ფორმით.
6 ადარებს  და აჯგუფებს საქართველოს ენერგეტიკულ რესურსებს(მაგ.ტრადიციული და ალტერნატიული ენერგეტიკული რესურსები) გარემოზე მატი ზემოქმედების ხარისხის მიხედვით.
7

მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
მოსწავლეები ახასიათებენ გეოგრაფიულ ობიექტებს და მოვლენებს. კონტურულ რუკაზე აღნიშნავენ(ქარი,მეწყერი,ნალექი და სხ.)
 2.შეგროვილი ინფორმაციის საფუძველზე გამოაქვთ დასკვნები კატასტროფულ მოვლენებზე და მათი აღმოფხვრის გზებზე.
 3.ახდენენ საქართველოს ორი განსხვავებული რეგიონის შედარებას,მეწყრული ზონების მიხედვით
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
:რა საფრთხეები შეგხვედრიათ ბუნებაში?
თემატური კითხვები
რა არის მეწყერი?
შინაარსობრივი კითხვები
რა უნდა გავაკეთოთ მეწყრის თავიდან ასაცილებლად?

შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ










მიზანი:
მოსწავლეთა წინარეცოდნის დადგენაში
მოსწავლეთა მცდარი შეხედულებების წინასწარი დადგენაში
21 საუკუნის უნარ- ჩვევების წინასწარი შეფასებაში

მასწავლებელი მოსწავლეებს უგზავნის შეკითხვებს ელექტრონულ ფორმატში და იღებს პასუხებს.
დაფიქრდი, დაწყვილდი, გაუზიარე.
T დიაგრამა
ორმხრივი ჩანაწერების ჟურნალი

მიზანი:
მოსწავლეს ეხმარება სწავლის პროცესის გაანალიზებაში( მეტაკოგნიცია), პროცესის თვითმონიტორინგში, თანამშრომლობით სწავლაში
მასწავლებელს ეხმარება კვლევის სწორი მიმართულების შენარჩუნებაში, მოსწავლეთა ჩართულობის უზრუნველყოფაში( პროგრესის მონიტორინგი)
ჩეკლისტები: პრეზენტაციის, კვლევის, პოსტერის; თანამშრომლობითი ჩეკლისტი- თანამშრომლობითი უნარების მონიტორინგისათვის.
 მოსწავლეები აკეთებენ ჩანაწერებს კვლევის დროს. მოსწავლეები პასუხობენ მასწავლებლის შინაარსობრივ და თემატურ შეკითხვებს რვეულში.
 კონფერენციაზე განიხილება პროექტის გეგმა  რამდენად შესრულებადია.
მიზანი:
მასალის გაგებისა და ამა თუ იმ უნარ-ჩვევის ათვისების ხარისხის შემიწმება სტანდარტთან შესაბამისობით.
თვითშეფასება
საგაზეთო რუბრიკა
ვიცი, მინდა ვიცოდე, ვისწავ ლე
რეფლექსია
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
აღწერეთ შეფასების ფორმები, რომელსაც კლასში მოსწავლეებთან  მუშაობისას  იყენებთ  საჭიროებების განსაზღვრის, მიზნების დასახვის, პროგრესის მონიტორინგის, უკუკავშირის უზრუნველყოფის, კრიტიკული აზროვნების და პროცესების შეფასების, სასწავლო პროცესის ანალიზისთვის, სასწავლო ციკლის სხვადასხვა ეტაპზე. მოცემული შესაძლოა მოიცავდეს გრაფიკულ დამგეგმავებს (ორგანაიზერებს), ინსტრუქციებს წერითი სამუშაოსთვის, პრაქტიკული მუშაობის ჩანაწერებს, ჩამონათვალებს, გამოკითხვებსა და რუბრიკებს. ამასთანავე, აღწერდეს მოსწავლეების მიერ შექმნილი პროდუქტების აღწერას, პრეზენტაციებს, წერილობით დოკუმენტებს, ან ეტაპობრივ შეფასებებს, რომელთაც განახორციელებთ სასწავლო პროცესში. სასწავლო პროცედურების გრაფაში განმარტეთ, ვინ იყენებს შეფასებებს, როგორ გამოყენება შედეგები და სად ხორციელდება.
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
კონცეპტუალური ცოდნა და ტექნიკური უნარ-ჩვევები, რომლებსაც მოსწავლეები უნდა ფლობდნენ თემის დასაწყისში
სასწავლო პროცედურები
1გავაცნობ ბავშვებს, პროექტისგეგმას
2.შევქმნით საინორმაციო ბუკლეტს,სადაც მოცემული იქნება ინფორმაცია:მეწყრის წარმომშობი მიზეზებისა  და მასთან ბრძოლის  შესახებ და და გავავრცელებთ  თემში.
3.მოსწავლეებს მივცემ დავალებას; კონტურულ რუკაზე დაიტანონ საქართველოს მეწყერსაშიში ზონები.
4. მოვაწყობთ აქციას,სადაც ადგილობრივ მუნიციპალიტეტთან  შეთანხმებით,სოფ. ხვანჭკარის ტერიტორიაზე არსებულ მეწყრულ ზონას  გავაშენიანებთ ხემცენარეებით.
5 პროექტთან დაკავშირებით, მოვამზადებ პრეზენტაციას.









დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
აღწერეთ, რა სახის დახმარება და ხელშეწყობა აქვთ მოსწავლეებს, მაგალითად, დამატებითი დრო სწავლისთვის, მოდიფიცირებული სასწავლო ამოცანები, მოდიფიცირებული დავალებები, ჯგუფური მუშაობა, დავალებების კალენდარი, ადაპტირებული ტექნოლოგიები, სპეციალისტების დახმარება. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომლებსაც გამოიყენებთ. ასევე, აღწერეთ შეფასების კომპონენტების მოდიფიკაციები, სადაც მოსწავლემ უნდა წარმოაჩინოს თავისი ცოდნა (მაგალითად, ზეპირი გამოკითხვა, წერილობითი ტესტის ნაცვლად).

არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)

აღწერეთ დამატებითი დახმარების საშუალებები ენაზე მუშაობისთვის, მაგალითად, სასწავლო კურსი და ინდივიდუალური გაკვეთილები ბილინგვური მოსწავლეებისგან ან თემში მოხალისე მასწავლებლებისგან, ქართული ენის შემსწავლელთათვის. აღწერეთ ადაპტირებული მასალები, მაგალითად, ტექსტები, გრაფიკული გამოსახულებები, ილუსტრირებული ტექსტები, ორენოვანი ლექსიკონები, თარგმანის პროგრამები. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომლებსაც გამოიყენებთ. ასევე, აღწერეთ შეფასების მეთოდების მოდიფიკაციები, სადაც მოსწავლემ უნდა წარმოაჩინოს თავის ცოდნა, მაგალითად, შეფასების ფორმატში - მშობლიური ენის გამოყენება, ნაცვლად ქართულისა, ან ზეპირი გამოკითხვა, წერილობითი ტესტის ნაცვლად.

მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
აღწერეთ სასწავლო გეგმის გაცნობის სხვადასხვა ფორმა, მათ შორის, დამოუკიდებელი სწავლა; ასევე, მოსწავლეთა ცოდნის წარმოჩენის განსხვავებული მეთოდები, მაგალითად, რთული დავალებები, სიღრმისეული კვლევა, მოკვლევა მსწავლელის მიერ არჩეულ თემაზე, ღია დავალებები და პროექტები. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომელსაც მოდულში გამოიყენებთ.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები


ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      


ბეჭდვითი მასალები
შეგიძლიათ იხილოთ  ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
ინვენტარი/მასალები
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
ინტერნეტრესურსები
სხვა რესურსები
საველე ვიზიტები, ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან, ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.



No comments:

Post a Comment